Naše technika
PRAGA RN AS 16
Druh vozidla specielní - požární pohotovostní vůz
Rok výroby |
1952 |
Motor |
benzinový 4 taktní, spodem řízený |
Délka |
8600 mm |
Vrtání |
80 mm |
Šířka |
2100 mm |
Zdvih |
115 mm |
Výška |
2600 mm |
Kompr.poměr |
1:5,82 |
Rozchod vpžedu |
1580 mm |
Výkon motoru |
51,4 kW (70k) při 3000 ot/min |
Světlost vozidla |
250 mm |
Uspořádání válců |
v rovině |
Pohotovostní hmotnost |
4210 kg |
Max. otáčky |
3500 ot/min |
Nosnost vozidla |
2000 kg |
Spotřeba |
cca 26 l /100 km |
Celková hmotnost |
6210 kg |
Spotřeba oleje |
cca0,3 l |
Podvozek |
Praga RN |
Chladič |
lamelový |
Nejvyšší rychlost |
80 km/h |
Počet rychlostí |
4 vpřed, 1 vzad |
Nejmenší průměr otáčení |
17 m |
Počet míst k sezení |
3-3-3 |
Spojka |
suchá,jednodisková |
Zadní náprava |
kuželové ozubení Gleason |
Stoupavost |
25 % |
Přední náprava |
pevná, kovaná |
Nožní brzda |
hydraulická |
Obsah pal.nádrže |
102 l |
Ruční brzda |
mchanická |
Olej v mot. skříní |
12 l |
Ell. výzbroj auta |
12 V |
Olej v zad. nápravě |
7,5 l |
Regulace zážehu |
automatická,ruční |
Brzdová kapalina |
0,6 l |
Obsah chladícího okruhu |
25 l |
Obsah válců |
3468 cm3 |
Olej v převod. skříni |
3 l |
|
|
Olej ve skříni řízení |
0,75 l |
|
|
Na automobilovém podvozku je provedena nástavba umožňující přepravu úplného hasičského družstva a příslušenství, potřebného k zásahu. Nástavba je rozdělena na kabinu a prostory pro uložení příslušenství. Všechny tyto prostory jsou zakryty karoserií a vozidlo tvoří kompaktní celek.
V kabině automobilu jsou sedadla s čalouněnými opěradly. Pod sedadly je úložný prostor, kde jsou uloženy např. helmy, pásky a atd. Kabina má dvoje dveře se spouštecími okny z každé strany kabiny, umožňující snadné vystupování a nastupování.
Automobil je vybaven přenosnou motorovou stříkačkou, která je umístěna v prostoru přístupném zadnímy dveřmi. Je uložena na sklopných kolejničkách. Prostor pro stříkačku je řešen tak, aby v něm v případě potřeby bylo možno přepravovat zraněnou osobu uloženou na nosítkách. Zadní stěna vozidla je opatřena sklopnými stupačkami pro výstup na střechu vozidla. Ta je ohrazena a upravena pro uložení příslušenství, které se pro své rozměry nevejde do nástavby. Dále jsou na přední části střechy namontovány dva výstražné světelné majáčky a reproduktor, v zadní části jeden a po pravé přední straně přenosný světlomet.
Přenosná motorová stříkačka PS12 R, generální oprava provedena v roce 2017
Dvoukolová motorová stříkačka DS 16
V současnosti se snažíme uvést tuto stříkačku do provozuschopného stavu, abychom měli i tento stroj v činnosti.
Stříkačka dlouho stála ve zbrojnici bez jakéhokoliv provozu a údržby, ale snad se nám to povede.
Níže uvádím převzatý popis a informace ze stránek:
https://www.mujweb.cz/www/hasici.tynec/DS 16.htm
Historická výzbroj
V současné době při účastech na výstavách a hasičských setkání ukazujeme naši historickou, dříve samozřejmě funkční techniku - jednohodinový dýchací kyslíkový přístroj CH 146 z roku 1952 a zádový ruční hasící přístroj. Momentálně vlastníme od každého exponátu po třech kouscích. K dýchacímu přístroji vlstníme i původní zkušební listy, kompletní návod a osvědčení.