Naše technika

PRAGA RN AS 16

                             Naše Erenka :-)

                                Druh vozidla specielní - požární pohotovostní vůz

 

        

Rok výroby

1952

Motor

benzinový 4 taktní, spodem řízený

Délka

8600 mm

Vrtání

80 mm

Šířka

2100 mm

Zdvih

115 mm

Výška

2600 mm

Kompr.poměr

1:5,82

Rozchod vpžedu

1580 mm

Výkon motoru

51,4 kW (70k) při 3000 ot/min

Světlost vozidla

250 mm

Uspořádání válců

v rovině

Pohotovostní hmotnost

4210 kg

Max. otáčky

3500 ot/min

Nosnost vozidla

2000 kg

Spotřeba

cca 26 l /100 km

Celková hmotnost

6210 kg

Spotřeba oleje

cca0,3 l

Podvozek

Praga RN

Chladič

lamelový

Nejvyšší rychlost

80 km/h

Počet rychlostí

4 vpřed, 1 vzad

Nejmenší průměr otáčení

17 m

Počet míst k sezení

3-3-3

Spojka

suchá,jednodisková

Zadní náprava

kuželové ozubení Gleason

Stoupavost

25 %

Přední náprava

pevná, kovaná

Nožní brzda

hydraulická

Obsah pal.nádrže

102 l

Ruční brzda

mchanická

Olej v mot. skříní

12 l

Ell. výzbroj auta

12 V

Olej v zad. nápravě

7,5 l

Regulace zážehu

automatická,ruční

Brzdová kapalina

0,6 l

Obsah chladícího okruhu

25 l

Obsah válců

3468 cm3

Olej v převod. skříni

3 l

 

 

Olej ve skříni řízení

0,75 l

 

 

 

Na automobilovém podvozku je provedena nástavba umožňující přepravu úplného hasičského družstva a příslušenství, potřebného k zásahu. Nástavba je rozdělena na kabinu a prostory pro uložení příslušenství. Všechny tyto prostory jsou zakryty karoserií a vozidlo tvoří kompaktní celek.

V kabině automobilu jsou sedadla s čalouněnými opěradly. Pod sedadly je úložný prostor, kde jsou uloženy např. helmy, pásky a atd. Kabina má dvoje dveře se spouštecími okny z každé strany kabiny, umožňující snadné vystupování a nastupování.

 Automobil je vybaven přenosnou motorovou stříkačkou, která je umístěna v prostoru přístupném zadnímy dveřmi. Je uložena na sklopných kolejničkách. Prostor pro stříkačku je řešen tak, aby v něm v případě potřeby bylo možno přepravovat zraněnou osobu uloženou na nosítkách. Zadní stěna vozidla je opatřena sklopnými stupačkami pro výstup na střechu vozidla. Ta je ohrazena a upravena pro uložení příslušenství, které se pro své rozměry nevejde do nástavby. Dále jsou na přední části střechy namontovány dva výstražné světelné majáčky a reproduktor, v zadní části jeden a po pravé přední straně přenosný světlomet.

Přenosná motorová stříkačka PS12 R


                                                         

 Dvoukolová motorová stříkačka DS 16

 

V současnosti se snažíme uvést tuto stříkačku do provozuschopného stavu, abychom měli i tento stroj v činnosti.

Stříkačka dlouho stála ve zbrojnici bez jakéhokoliv provozu a údržby, ale snad se nám to povede.

Níže uvádím převzatý popis a informace ze stránek:

                                                    https://www.mujweb.cz/www/hasici.tynec/DS 16.htm

 Historická výzbroj

 

V současné době při účastech na výstavách a hasičských setkání ukazujeme naši historickou, dříve samozřejmě funkční techniku - jednohodinový dýchací kyslíkový přístroj CH 146 z roku 1952 a zádový ruční hasící přístroj. Momentálně vlastníme od každého exponátu po třech kouscích. K dýchacímu přístroji vlstníme i původní zkušební listy, kompletní návod a osvědčení.